Om het Land van Chabot beter te begrijpen, hebben we het onderzocht vanuit verschillende perspectieven, manieren van bewegen en door de ogen van anderen. We hebben samengewerkt met kinderen van de St. Michaëlschool. We hebben drie verschillende activiteiten bedacht om te zien hoe de kinderen het land ervaren, hoe ze het heruitvinden, en hoe ze zich erdoor bewegen.
Hoe ziet de wereld eruit van uit het oogpunt van een kind? Om deze vraag te beantwoorden hebben we kinderen van de St. Michaëlschool gevraagd om het Land van Chabot te observeren en te tekenen. Het was interessant om te zien waar de kinderen op focussen, hoe ze de omgeving ervaren, en hoe dit ons eigen perspectief beïnvloedt.
Een van de activiteiten was het planten van bloemzaden. Ons doel was om de kinderen te leren dat ze het landschap om zich heen kunnen aanpassen; ook al is het een kleine interventie. We hebben de kinderen gevraagd om een klein bloementuintje te planten, en de locatie daarvan te tekenen. Daardoor konden we zien hoe de kinderen hun tuintjes lokaliseren, ervaren en hoe ze erover fantaseren. Tijdens het klassikale onderdeel van de les hebben de kinderen ideeën voor de toekomst van het Land van Chabot met ons gedeeld.
Het Land van Chabot kan gezien worden als een onbereikbaar gebied met ontelbaar doodlopende routes. Desondanks is er altijd een manier om het gebied te betreden! Deze activiteit omarmde de creativiteit van de kinderen om manieren te vinden om in het landschap te komen. Terwijl ze het gebied ontdekten, verzamelden ze de natuurlijke en onnatuurlijke schatten van de plek.